Träningsgrupp Vår & Höst 2024, Östersund

Träningsgrupp med Min Prestation 

Vår & Höst 2024, Östersund

Välkomna att träna med oss!

Under våren & hösten tränar vi tillsammans för att förbättra vår fysiska förmåga och hälsa. Detta gör vi i grupp, vilket ska leda till en inspirerande och rolig miljö att träna i. Du får utmana dig själv utefter din egen förmåga med hjälp av ledare som tränar dagligen på elitnivå. 

Upplägg:  Gemensamma träningspass från April-Oktober (med sommaruppehåll) 

8 st. pass under våren och 8 st. pass under hösten.

Träningsform: Löpning, skidgång och inslag av styrka

För vilka? Oavsett nivå på din löpning kan du vara med och träna med oss, vi vill att alla ska utvecklas. Du bör kunna jogga/springa i låg intensitet kontinuerligt under viss tid/sträcka (3km tex). Vid ett större antal deltagare kommer vi dela in oss i två grupper efter nivå, men fortfarande intervallträning i fokus. 

Varför: 

  • Motiverande & inspirerande att genomföra träningen i grupp. 
  • Spara tid. Träningsupplägget är förberett, bara infinna sig och få träningen gjord.
  • Regelbunden träning och en bra start på början att nå dina mål.
  • Lära sig mer om konditionsidrott
  • Prova på olika träningsformer
  • Utmana dig i träningen, genom att kontinuerligt träna med belastning.
  • Och viktigast, vi ska ha roligt tillsammans!

Plats: Östersund

Start:

Vår: 29 April

Höst: 26:e Augusti

Tid: Måndagar 18.00 – 19.00 under både vår & höst

Förkunskaper: Inga förkunskaper krävs.

Anmälan: Krävs för deltagande, skicka ditt namn, mail, telefon och adress till info@minprestation.se

Ange vilken period du avser att anmäla dig till. Du kan välja mellan:

Vår, höst eller både vår & höst.

Sista anmälningsdag: 26:e April respektive 19:e Augusti (eller när grupperna är fullbokade)

Priser:

1250:- för Vår & Höst (anmälan innan 26 April)

750:- För Vår-träning

750:- för Höst-träning

Betalningsmetoder via faktura (bankgiro eller swish).  Går bra att använda friskvårdsbidraget. Vi har Epassi.

Fullständigt program och tider: Se nedan.

Fler pass (“bonuspass” kan komma att sättas in, ingen extra kostnad)

Ledare: Simon Hallström och flera elitidrottare.

Kontakt: Simon Hallström, info@minprestation.se, 070-525 84 98

Program Vår:

(med reservation för ändringar i programmet) 

Vi tränar i huvudsak i intervallform och planerar passen så att ni själva kan anpassa belastningen efter egen förmåga, men ändå träna i grupp. Träningen är utmanande och garanterar en endorfinkick och nöjdhets-känsla efteråt! 

Vecka 18 – Pass 1

Måndag 29 April

Pass: Löpning – Komma igång pass (Löpskolning, korta intervaller) med styrkeövningar för löpning. 

Samling: Badhusparken (vid stora scenen) 

Vecka 19 – Pass 2

Måndag 6 Maj

Pass: Löpning, tempo-intervaller. Vi jobbar med både löpsteget och flåset under detta pass. Effektivt och roligt pass.

Samling: Lillsjön (Samling vid parkeringen nedanför Jemtbil)

Vecka 20 – Pass 3

Måndag 13 Maj

Pass: Löpning & styrka. Vi kör först löpning i intervallform och avslutar med styrketräning.

Samling: Tennishallen (Björkbackaparken)

Vecka 21 – Pass 4

Måndag 20 Maj

Pass: Löpning i intervallform och i terrängen (trail-inslag)

Samling: ÖSK (samling Arctura-parkeringen)

Vecka 22 – Pass 5

Måndag 27 Maj

Pass: Skidgång. Korta intervaller, vi får jobba med flåset och olika energisystem.

Samling: Ladängen Frösön, samling på parkeringen vid lifthuset.

Vecka 23 – Pass 6

Måndag 3 Juni

Pass: Löpning + Pulsstyrka. Vi kombinerar löpning och pulshöjande styrka i samma pass. Bra för hela kroppen!

Samling: Tennishallen (Björkbackaparken)

Vecka 24 – Pass 7

Måndag 10 Juni

Pass: Skidgång/Backintervaller. Vi jobbar med flåset och vårt syreupptag i backe med korta intervaller. Samt genomgång av skidgångs-teknik. En perfekt träningsform för att förbättra konditionen på ett skonsamt sätt. 

Samling: Ladängen Frösön, samling på parkeringen vid lifthuset

Vecka 25 – Pass 8

Måndag 17 Juni

Pass: Skidgång / Löpning med stavar i kuperad bana. Bra uthållighetsträning genom att upprätthålla konditionen under längre tid.

Samling: ÖSK (samling Arctura-parkeringen)

Program Höst:

Vecka 35 – Pass 1

Måndag 26 Augusti

Pass: Löpning (intervaller) med avslutande Core-styrka.

Samling: Tennishallen (Björkbackaparken) Vi träffas på baksidan av tennishallen.

Vecka 36 – Pass 2

Måndag 2 September

Pass: Skidgång/Backintervaller. Vi jobbar med flåset och vårt syreupptag i backe med korta intervaller. En perfekt träningsform för att förbättra konditionen på ett skonsamt sätt.

Samling: Ladängen Frösön, samling på parkeringen vid lifthuset.

Vecka 37 – Pass 3

Måndag 9 September

Pass: Löpning + Pulsstyrka. Vi kombinerar löpning och pulshöjande styrka i samma pass. Bra för hela kroppen!

Samling: Tennishallen (Björkbackaparken)

Vecka 38 – Pass 4

Måndag 16 September

Pass: Löpning, tempo-intervaller. Vi jobbar med både löpsteget och flåset under detta pass. Effektivt och roligt pass.

Samling: Lillsjön (Samling vid parkeringen nedanför Jemtbil)

Vecka 39 – Pass 5

Måndag 23 September

Pass: Skidgång/Backintervaller. Vi jobbar med flåset och vårt syreupptag i backe med blandade intervaller. 

Samling: ÖSK (på Arctura -parkeringen).

Vecka 40 – Pass 6

Måndag 30 September

Pass: Löpning i intervallform och i terrängen (trail-inslag)

Samling: ÖSK (samling Arctura-parkeringen)

Vecka 41 – Pass 7

Måndag 7 Oktober

Pass: Skidgång/Backintervaller. Vi jobbar med flåset och vårt syreupptag i backe med blandade intervaller. 

Samling: Ladängen Frösön, samling på parkeringen vid lifthuset.

Vecka 42 – Pass 8

Måndag 14 Oktober

Pass: Skidgång / Löpning med stavar i kuperad bana. Bra uthållighetsträning genom att upprätthålla konditionen under längre tid.

Samling: ÖSK (samling Arctura-parkeringen)

GLÖM INTE:

  • Att vi ska ha väldigt roligt och skapa en utvecklande miljö!
  • Alla kan genomföra denna träningsperiod. Utmana er själva och låt inte träningsprogrammet avskräcka er om ni tycker det låter för tufft. Ta er an utmaningen med en kompis, ni fixar det! Träning SKA vara utmanande och jobbigt. Därmed kommer ni också vara sjukt nöjda efter varje genomfört pass, som kommer göra er starkare fysiskt.
  • Att ni kan använda friskvårdspengen.

Villkor:

  • Vi påbörjad kurs återbetalas ej deltagaravgiften eller efter sista anmälningsdag (läkarintyg giltigt) 
  • Anmälan är bindande efter sista anmälningsdag.
  • Programmet kan komma att ändras efter väder och förutsättningar.

Hoppas vi ses!

Hälsningar 

Min Prestation genom Simon Hallström

info@minprestation.se
tel: +46 70 52 58 498

2024-traningsgrupp-Traningspass-med-Min-Prestation-Vasaloppsprogram-MP-sommar-2024